مقالات آرشیو خبر ها
اشتباهی تحت عنوان  " شک در قابلیت های بوفون "

اشتباهی تحت عنوان " شک در قابلیت های بوفون "

آیا جیجی بوفون به پایان شماره ی 1 بودن یوونتوس و تیم ملی ایتالیا نزدیک می شود ؟! مقاله ای به قلم آنتونیو لاباته در مورد کاپیتان یوونتوس و آتزوری .

صفحه ی اول گاتزتا دلو اسپورت او را مرد سرنوشت ساز دیدار لقب داد. کوریره دلو اسپورت از صفت فوق العاده در قبال بوفون استفاده کرد ، توتو اسپرت قدم فراتر نهاد و او را مقدس نامید .

این ها همه سرتیتر روزنامه های ورزشی ایتالیا در روز 7 سپتامبر 2013 و بعد از پیروزی 1-0 ایتالیا برابر بلغارستان و بازی درخشان بوفون بود . جایی که کاپیتان آتزوری یک تنه تیم را به جام جهانی فرستاد .

" جیجی برای ما خارق العاده بود " ... جمله ای که چزاره پراندلی پس از پایان این دیدار گفت . " او این نتیجه را برای ما رقم زد . عکس العمل های او مثل گل های یک مهاجم به تیم روحیه بخشید "

عکس العمل بوفون در برابر آیولین پوپوف بلغار ، با عکس العمل های قهرمانانه ی گردان بنکس ، دروازه بان انگلستان ، در برابر حملات پله در دیدار بین برزیل و انگلستان مقایسه می شود . این یک موضوع ساده است . عملکردهای بی نقصی مانند دیدار با بلغارستان باعث می شود بوفون یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ایتالیا ( اگر نخواهیم او را بهترین بدانیم ) باشد .

آن عکس العمل آنچنان ارزشی داشت که برای یک عمر در ذهن همه باقی بماند ، اما ، در فوتبال ایتالیا ، آن تنها بعد از 6 هفته فراموش می شود و حالا در عوض ستایش توانایی های بوفون ، ما با مقالاتی در رابطه با بالا رفتن سن بوفون و کاهش توانایی های او و به تبع ِ آن جست و جو برای جانشینی او در تیم ملی و یوونتوس مواجه می شویم .

مثال هایی که برای این مدعا آورده می شود ، عملکرد این دروازه بان 35 ساله در جام کنفدراسیون ها ، دیدار برابر لاتزیو ، کیه وو و در اوج ، اشتباه در برابر ضربه ی روسی در مصاف با فیورنتینا است .

درست است که این اشتباهات گاها به از دست رفتن امتیاز منجر شده و مشخصا بوفون در این مورد خود را سرزنش می کند ، اما این اشتباهات چه چزی را ثابت می کند ؟ اینکه بوفون از روزهای اوج فاصله گرفته ؟!

اگر بوفون در رابطه با چیزی محکوم می شود ، این به خاطر عملکرد بی نظیر و خارق العاده ی خودش است . اینکه اگر در موقعیتی اشتباهی مرتکب شود ( چیزی که ما عادت به دیدنش نداریم) ، به بدترین نحو محکوم می شود .

مدیر ورزشی یوونتوس ، جوزپه ماروتا ، سرمربی تیم ، آنتونیو کونته و سرمربی آتزوری ، چزاره پراندلی ، حمایت کامل خود را از شماره ی یک ایتالیا اعلا کردند .
" بوفون هیچ مشکلی ندارد . او نهایت اعتماد من را با خود دارد و شماره ی یک ما در جام جهانی خواهد بود "

نه تنها بوفون لایق چنین حمایتی است ، موضوع دیگری نیز وجود دارد که هر سه ی این اشخاص به خوبی می دانند که این روزها هیچ دروازه بانی به خوبی جیجی وجود ندارد . این یک امر انکار ناپذیر است که روزی بوفون از فوتبال خداحافظی خواهد کرد اما پیدا کردن جانشین برای او بسیار بسیار سخت خواهد بود .

حقیقت این است که آکادمی پرورش دروازه بان در ایتالیا ، هرگز نتوانسته جانشینی در نزدیکی سطح توانایی بوفون به فوتبال معرفی کند . کسی که اولین دیدار در سری آ خود را در سال 1995 تجربه کرده است.

نگاه کردن به عملکرد چند ماه اخیر دروازه بان هایی برای رسیدن به این عنوان نشان می دهـد که بهترین مورد ها ، ماتیا پرین - فدریکو مارکتی (کسی که در برابر ارمنستان و تساوی 2-2 عملکردی ضعیف داشت) و مورگان دی سانتیس ( کسی که بعد از یک فصل ضعیف در ناپولی خودش را در رم بازیابی کرده ) اثبات این مدعا خواهد بود .

حتی با پذیرش این مسئله که بوفون نسبت به قبل ، گاها اشتباهاتی داشته باشد ، ولی موضوعی که وجود دارد این است که بازیکنان یوونتوس و تیم ملی ایتالیا ، زمانی که جیجی بوفون مقدس را پشت خود و درون دروازه ببینند احساس امنیت بسیار بیشتری از حضور هر دروازه بان دیگری در دروازه خواهند داشت.

در نهایت روزی فراخواهد رسید که یوونتوس و آتزوری مجبور به خداحافظی از سوپر مَن بشوند ، اما حداقل لیاقت بوفون بعد از 15 سال افتخار آفرینی ، فرصتی بیشتر برای اثبات قابلیت های خاصه ی خودش است . و بوفون هم خود به این موضوع اعتقاد دارد.

او این هفته گفت " قهرمانان بزرگ ، در بعضی مواقع ِ سخت و تیره ، عصبیتی را تجربه می کنند که در عملکردشان تاثیر گذار است "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: